Název výukového projektu:
DATEL A LIŠKA VE SVĚTĚ HUDBY
Autor projektu: Bohunka Trelová
Vzdělávací oblast podle RVP PV: Dítě a jeho psychika
Očekávaný výstup podle RVP PV:
Ovládat dech, tempo a intonaci. Učit se zpaměti krátké texty. Sledovat a vyprávět příběh, pohádku.
Dílčí vzdělávací cíl podle RVP PV:
Osvojit si poznatky a dovednosti a další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické).
Hlavní záměr výukového projektu:
Podporovat u dětí lásku k hudbě, vést je k jejímu hlubšímu pochopení, k prožitku. Děti by měly poznat, že hudba provází člověka na každém kroku a může být zdrojem příjemných pocitů, dokáže navodit příjemnou atmosféru a zbavit nás stresu a napětí. K tomu, abychom si hudbu zamilovali, nemusíme mít nutně hudební nadání, stačí se umět do hudby zaposlouchat.
– Pohádka Datel a liška (B. Trelová),
– poslech písně Datel (Z. Svěrák, J. Uhlíř).
Edukační
– Pochopení rytmu a melodie písní.
– Záznam notové osnovy.
– Píseň v notách s ilustrací.
– Pracovní list na procvičení rytmiky.
Materiální
– Pracovní listy – omalovánky.
– Vlastnoručně vyrobený rytmický nástroj.
– Zachytit a graficky dodržet předvedený rytmus,
– pozorně vyslechnout čtený text,
– pochopit obsah písně,
– poslechnout si a uvědomit si stoupání a klesání tónů a pokusit se melodii zopakovat spolu s pohybovým doprovodem.
– Prohloubit si pozitivní vztah k hudbě jako zdroji duševní pohody,
– umět se vyjádřit verbálně i nonverbálně,
– mít radost ze schopnosti vyjádřit se hudbou, pohybem.
– Zdokonalovat své pohybové dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky,
– zachytit a graficky dodržet předvedený rytmus,
– vyrobit vlastní rytmický nástroj, který uplatním v následující činnosti.
Učební úlohy pro žáky ke stažení: