Název výukového projektu:
NA ZAHRÁDCE
Autor projektu: Bohunka Trelová
Vzdělávací oblast podle RVP PV: Dítě a svět
Očekávaný výstup podle RVP PV:
Mít povědomí o širším přírodním prostředí i jeho dění v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek.
Dílčí vzdělávací cíl podle RVP PV:
Rozšířit vědomosti dítěte o běžně pěstované zelenině a o širším přírodním prostředí.
Hlavní záměr výukového projektu:
Rozvinout schopnosti a upevnit vědomosti dětí chápat svět v souvislostech, vést je k pochopení vzájemných vazeb v konkrétním životním celku a úctě k životu ve všech jeho formách, prohloubit věku dětí přiměřené praktické dovednosti a zkušenosti při péči o rostliny a při řešení problémů, rozvinout jeho hudební a pohybové schopnosti a dovednosti.
Průřezovou postavičkou tématu je Brambůrek, který zavede děti prostřednictvím pohádky na zahrádku, kde dědeček s babičkou pěstovali zeleninu. Brambor si s dětmi povídá, klade jim otázky, pobízí je k činnosti, seznamuje se svými druhy – zeleninou ze záhonku. Vybídne děti k dramatickým a hudebně-pohybovým hrám – napodobování růstu rostliny, taneček v zahrádce.
Edukační – Znalost pěstování rostlin a jejich užitek pro zdraví člověka, lidová píseň spojená s pohybem Šla Nanynka do zelí.
Materiální – Zahrádka postavená v prostoru herny, pracovní listy, zelenina a bylinky vypěstované v truhlíku, výrobky z brambor.
– Poslechnout si pohádku, zapamatovat si text, pokusit se ji převyprávět,
– rozšířit si poznatky o pěstované zelenině,
– seznámit se s lidovou písní.
– Upevnit si pozitivní vztah k životu ve všech jeho formách,
– prožívat radost z poznaného a zvládnutého,
– pokusit se zvládnout své emoce a vzájemně respektovat pravidla.
– Zdokonalovat své pohybové schopnosti v oblasti hrubé i jemné motoriky,
– rozvíjet si a užívat všechny smysly,
– koordinovat svůj pohyb s hudbou.
Učební úlohy pro žáky ke stažení: