Název výukového projektu:
DOBRODRUŽSTVÍ PANA MELOUNKA
Autor projektu: Zuzana Kusněřová
Vzdělávací oblast podle RVP PV: Dítě a svět, dítě a jeho psychika, dítě a jeho tělo.
Očekávaný výstup podle RVP PV:
– Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte.
– Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno.
– Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem).
Dílčí vzdělávací cíl podle RVP PV:
– Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách.
– Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování).
– Rozvoj a užívání všech smyslů.
Hlavní záměr výukového projektu:
Rozvinout poznatky dětí o zdravé výživě.
– Pan Melounek (plyšová hračka),
– jeho kamarádi (ovoce, zelenina, pití).
Edukační
– Informace o klíčení hrášku, potřeba ochrany přírody.
– Nová slovní zásoba.
– Rozvoj chuťového poznávání.
Materiální
– Vyklíčený hrášek, který se může zasadit do záhonku.
– Vyrobené koktejly.
– Rozvinout u dětí slovní zásobu v oblasti zdravé výživy.
– Podpořit a prohloubit u dětí potřebu ochrany přírody.
– Procvičit u dětí smyslové vnímání prostřednictvím činností a aktivit.
Učební úlohy pro žáky ke stažení: