Název výukového projektu:
DATEL A LIŠKA VE SVĚTĚ HUDBY
Autor projektu: Bohunka Trelová
Vzdělávací oblast podle RVP PV: Dítě a společnost
Očekávaný výstup podle RVP PV: Dílčí vzdělávací cíl podle RVP PV: Hlavní záměr výukového projektu:
Utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách.
Poznávání pravidel společenského soužití, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí.
Seznámit děti s významem práce pro člověka, její smysl, uplatnění ve společnosti. Zdůraznit, že práce může být nejen způsobem obživy, výdělku, ale i uspokojením, způsobem, jak trávit volný čas, popřípadě koníčkem a zábavou.
– Ukázka historických předmětů, které kdysi lidem sloužily a pomáhaly při jejich denních povinnostech nebo v zaměstnání – váhy, cep, nebozízek, kleště na vlasy, ruční mlýnek, hmoždíř, žehličky, valcha, aj. Děti hádají, k čemu vše mohlo sloužit, učitelka následně vysvětlí, popřípadě předvede.
Edukační
– Rozhovor o důležitosti práce pro člověka.
– Seznámení se s historickými předměty a pojmy.
– Znalost druhů zaměstnání.
– Splněné úkoly v pracovních listech.
Materiální
– Reálné předměty využívané v různých profesích (hřeben, injekční stříkačka, křída, vařečka, nitě a jehla, štětka apod.
– Obrazový materiál.
– Stará pánská polobotka na šněrování.
– Hrnec s vařečkou a pomůcky na vaření.
– Pracovní listy.
– Správně určit druhy zaměstnání a přiřadit k nim jednotlivé pomůcky.
– Spolupracovat a domluvit se ve skupině.
– Prohloubit si paměť a pozornost.
– Uplatnit vlastní fantazii a zručnost při výrobě loutky z netradičního materiálu.
– Prohloubit si pozitivní vztah k intelektuálním činnostem a k učení,
– prohloubit si paměť a pozornost,
– stavět se pozitivně k vytváření zdravých životních návyků a postojů.
– Zdokonalovat své pohybové schopnosti v oblasti hrubé i jemné motoriky,
– rozvíjet a užívat všechny smysly,
– zdokonalit si své vědomosti o ševci a švadleně pomocí třídění,
– procvičovat zavazování si tkaniček.
Učební úlohy pro žáky ke stažení: