Název výukového projektu:
ZVĚDAVÉ ŠTĚŇÁTKO A JEHO KAMARÁDI NA DVORKU
Autor projektu: Eva Klimková
Vzdělávací oblast podle RVP PV:
– Dítě a jeho psychika
– Dítě a jeho tělo
– Dítě a svět
– Dítě a ten druhý
Očekávaný výstup podle RVP PV:
– Dítě dokáže sluchově rozlišit zvuky.
– Dítě dokáže projevit, co cítí.
– Dítě dokáže ovládat koordinaci ruky, oka, zvládat jemnou motoriku.
– Dítě dokáže poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno.
– Dítě dokáže pomáhat pečovat o okolní životní prostředí.
– Dítě se dokáže učit zpaměti krátké texty.
– Dítě dokáže respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o různé předměty.
– Dítě se dokáže zaměřit na to, co je z poznávacího hlediska důležité.
– Dítě dokáže navazovat a udržovat dětská přátelství.
Dílčí vzdělávací cíl podle RVP PV:
– Rozvinout poznatky dětí o základních charakteristikách domácích zvířat prostřednictvím činností a aktivit.
– Rozvinout a procvičit u dětí smyslové vnímání v činnostech a aktivitách.
– Rozvinout a procvičit u dětí dovednost a snahu záměrně řídit jejich chování.
– Rozvinout a procvičit u dětí pohybové dovednosti v oblasti jemné motoriky v činnostech a aktivitách.
– Rozvinout poznatky dětí o tom, kde jednotlivé druhy domácích zvířat bydlí a čím se živí prostřednictvím činností a aktivit.
– Rozvinout u dětí pozitivní vztah k domácím zvířatům a potřebu o ně pečovat.
– Rozvinout a procvičit u dětí prosociální chování v činnostech a aktivitách.
– Rozvinout poznatky dětí o užitku domácích zvířat prostřednictvím činností a aktivit.
Hlavní záměr výukového projektu:
Hlavním záměrem edukačního projektu je rozvinout poznatky dětí o domácích zvířatech a jejich užitku pro lidi a rozvinout pozitivní vztah dětí k domácím zvířatům a péči o ně prostřednictvím různých činností a aktivit. Děti si také procvičí pohybové dovednosti, smyslové vnímání, paměť, tvořivost a prosociální chování ve vztahu k druhým.
Celým projektem bude děti provázet zvědavé štěňátko (v podobě plyšového pejska), které se právě narodilo na jednom dvorku a vydává se zblízka poznávat život na něm. Jednoho slunného jarního dne se v jedné malé vesnici, na jednom úplně obyčejném dvorku, kde žila různá domácí zvířata, narodilo fence malinké štěňátko. Štěňátko se mělo hned po narození velmi k světu. Začalo se na všechno vyptávat a nejraději by hned opustilo svoji rodnou boudu a dalo se na průzkum dvorku. Ale na to bylo ještě moc malé. Jeho máma mu kvůli jeho zvídavé povaze začala říkat zvědavé štěňátko. Jak zvědavé štěňátko povyrostlo a trochu víc zesílilo po mlíčku od své maminky, vydalo se na svoji první cestu po dvorku. Od toho dne prozkoumává dvorek den co den. Postupně se seznamuje se všemi zvířatky, která na dvorku také žijí. Tato zvířátka se stávají jeho novými kamarády. Nejprve se štěňátko dozví, jak se zvířátka i jejich mláďátka jmenují, jak vypadají, jaký vydávají zvuk a jak se pohybují. Štěňátko také zajímá, co zvířátka mají ráda k jídlu a kde bydlí. Štěňátko se také dozví, proč lidé zvířata chovají, čím jsou prospěšná a jak se o ně lidé starají. Každý den štěňátko zažije různá dobrodružství a plno legrace. Tato cesta bude určitě zajímavá, plná zábavy a nových informací. Co vy na to děti, nechcete se přidat a pomoci zvědavému štěňátku poznat jeho nový domov na dvorku? Jistě bude potřebovat vaši pomoc. Tak hurááá na dobrodružnou cestu za zvířátky se zvědavým štěňátkem!
Edukační
– Zazpívaná písnička se správně zařazenými domácími zvířaty a jejich zvuky.
– Správně poznané zvuky domácích zvířat.
– Projevení svých pocitů.
– Správně přiřazené a pojmenované obydlí domácích zvířat.
– Vyjádřená ochota pomoci.
– Naučená básnička.
– Projevená ochota rozdělit se s druhými.
– Správně přiřazené produkty k daným zvířátkům.
– Rozvinuté kamarádské vztahy.
Materiální
– Vyrobené papírové zvířátko.
– Výkres s produkty krávy a výkres s produkty od prasete.
– Vytvořená síť z vlny všemi kamarády.
– Procvičit u dětí poznatky o zvucích zvířat prostřednictvím písničky,
– podpořit u dětí osvojení správných názvů obydlí zvířat,
– procvičit u dětí paměť prostřednictvím básničky,
– upevnit u dětí dříve získané poznatky o produktech vybraných zvířat,
– rozvinout poznatky dětí o užitku domácích zvířat prostřednictvím činností a aktivit.
– Podnítit u dětí snahu projevit co cítí,
– vytvořit podmínky pro rozvoj ochoty pomáhat zvířátkům,
– podnítit u dětí snahu rozdělit se s druhými,
– vytvořit podmínky pro rozvoj kamarádství mezi dětmi.
– Procvičit u dětí sluchové vnímání prostřednictvím zvuků zvířat,
– procvičit u dětí dovednost stříhání papíru nůžkami.
Učební úlohy pro žáky ke stažení:
- Dílčí učební úloha č. 1 - JAKOU MÁTE ŘEČ?
- Dílčí učební úloha č. 2 - ČÍ JE TO ZVUK?
- Dílčí učební úloha č. 3 - KOŤÁTKO ZAPOMNĚLO MŇOUKAT
- Dílčí učební úloha č. 4 - PAPÍROVÉ ZVÍŘÁTKO
- Dílčí učební úloha č. 5 - HLEDÁ SE DOMOV
- Dílčí učební úloha č. 6 - TŘI PRASÁTKA
- Dílčí učební úloha č. 7 - KOČIČÍ BÁSNIČKA
- Dílčí učební úloha č. 8 - O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE
- Dílčí učební úloha č. 9 - KOLÁŽ Z PRODUKTŮ
- Dílčí učební úloha č. 10 - KLUBÍČKO PŘÁTELSTVÍ