Název výukového projektu:
SE SKŘÍTKEM MALÍNKEM NA PRÁZDNINY DO LESA
Autor projektu: Hana Pustějovská
Vzdělávací oblast podle RVP PV:
– Dítě a jeho psychika
– Dítě a svět
– Dítě a jeho tělo
Očekávaný výstup podle RVP PV:
– Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité.
– Osvojovat si elementární poznatky o okolním prostředí.
– Vědomě napodobovat jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej podle pokynu.
– Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči.
– Zvládat základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci.
– Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách).
– Zachycovat a vyjadřovat své prožitky.
Dílčí vzdělávací cíl podle RVP PV:
– Posilování přirozených poznávacích citů.
– Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu.
– Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky a prostorové orientace.
– Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních.
– Rozvoj komunikativních dovedností a kultivovaného projevu.
– Rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit.
Hlavní záměr výukového projektu:
Rozvinout poznatky dětí o životě v lese.
– Skřítek Malínek (maňásek),
– píseň V lese (viz příloha),
– kniha Jak skřítkové a děti chránili les (Socha Radomír, 2016).
Edukační
– Dítě má radost z objevu, že šiška skrývá semínka a ví, k čemu semínka slouží. Dítě ví, že šiška se na slunci otevře a ve vlhku zavře.
– Dovednost cvičit s říkankou – zvládnutí pohybové koordinace.
– Zpěv nové písně.
– Děti se dokáží přesně orientovat v prostoru.
– Dítě příběhu porozumělo a dokáže jej převyprávět.
– Dítě vyjadřuje své představy pomocí nástrojů Orffova instrumentáře.
– Dítě dovede dle popisu v hádance uhádnout, o které zvíře se jedná.
– Dítě dokáže city prožívat a sdělovat mimikou.
Materiální
– Truhlička s přírodninami.
– Rozvinout řečové dovednosti dětí a rozšířit slovní zásobu při zpěvu, reprodukci krátkého textu a rozhovoru,
– rozvinout u dětí dovednost reprodukovat krátký text – píseň.
– Rozvinout u dětí estetické vnímání a poznávací city při hrách, pracovních činnostech, experimentech a během pobytu v přírodě,
– rozvinout u dětí úctu k životu ve všech jeho formách,
– rozvinout u dětí úctu k sobě samému a práci druhých a tím schopnost vyjádřit své pocity a prožitky při hudebních činnostech a hrách.
– Rozvinout dovednosti dětí v oblasti hrubé motoriky při pohybových aktivitách na školní zahradě,
– rozvinout u dětí dovednost prostorové orientace při pohybových hrách.
Učební úlohy pro žáky ke stažení:
- Dílčí učební úloha č. 1 - CO UKRÝVÁ ŠIŠKA?
- Dílčí učební úloha č. 2 - CESTA ZA POKLADEM
- Dílčí učební úloha č. 3 - BROUČEK
- Dílčí učební úloha č. 4 - KDYŽ POTKÁTE JEŽKY
- Dílčí učební úloha č. 5 - SEJDEME SE U ČERVENÉ JAHODY
- Dílčí učební úloha č. 6 - POHÁDKOVÝ LES
- Dílčí učební úloha č. 7 - MALÍNEK VYPRÁVÍ, JAK DO LESA PŘILETĚL DRAK
- Dílčí učební úloha č. 8 - KDYŽ STROM STŮNĚ
- Dílčí učební úloha č. 9 - HÁDEJ, HÁDEJ, HÁDAČI!
- Dílčí učební úloha č. 10 - JAK MALINA HLEDALA SVOJI BARVU?